Vem är du? Vem är jag?

Jag tror inte någon riktigt vet vem de är, jag vet iaf inte riktigt vem jag är. Jag tror att jag är en himla massa saker men är jag verkligen dessa saker och även om jag är dem är det dem som gör mig till mig? Jag vill även vara en massa saker men att enbvart vilja gör det inte till sanning.

Jag har en del uppenbara saker jag är tex:
Är jag Kvinna
Brunett
Lång
Blåögd
Svensk
Vit
Undersköterska
Uppenbara saker är de du märker när du träffar mig med en gång, men gör någon utav dessa saker någon skillnad i vem jag är? De är ju alla yttliga saker men även yttliga saker kan på verkavem du är, hade jag vart kort hade jag kanske haft ett annat perspektiv på andra saker och hade jag inte vart Svensk utan Amerikan hade jag också vart annorlunda..

Mindre uppenbara fakta:
Jag är reserverad
Headstrong
Kvinnlig av mig
Vegetarian
Charmig (när jag vill vara det)
Flirtig
Filosofisk
Egoistisk
Sarkastisk
Cynisk
Dark
Är det du märker inom några timmarDessa saker påverkar mig till ganska stor del och eftersom de är de saker manb mäker snabbast när man lär känna mig är det säkert även de saker andsra människor anser att jag är när de funderarpå vem jag är..

Icke uppenbara fakta:
Jag är blyg (egentligen)
Sårbar
Slarvig
Kaotisk
Ingen familje människa
Ensamvareg
Sexuellt frigjord
Dessa saker & fler är de saker du märker om du verkligen lär känna mig, visa människor märker dessa saker om mig på ett par månader och´andra på ett par år. Jag älskar att omge mig med personer som känner till de mesta om mig vilket gör att de flesta jag umgås medär personer jag litar enormt mycket på..

Dold Fakta. Den dolda fakta tänker jag knappast basunera ut här men det är dom saker jag inte delger någon eller delger enbart ett väldigt fåtal personer (kanske 1-2). Den dolda faktan är den som verkligen GÖR mig till den jag är, allt annat är mer eller mindre yttlig fakta..

Jag är varken mer eller mindre klok efter detta inlägg och jag tror knappast att någon annan är det heller men inlägget kanske åtmindstonde har fått någon där ute att börja fundera på vem de är och då har inlägget gjort sitt jobb. Även om du aldrig kommer fram till svaret ett om du kommer fram till ett svar du inte trivs med har du iaf ställt frågan och det är huvudsaken, att tänka är det absolut viktigaste vi kan göra här i livet och den sak som gör oss unika..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0