Sjuka människa

Om det nu inte är ET som är mördaren i fallet med Elin, varför kan han inte redogöra för varför eller ens att han pratade med henne på vagnen eller om han sett någon annan på hållplatsen. Nu skall man inte tro på allt man läser och hör men det hela verkar enormt otroligt om det inte är han. Dels att han går fram och kollar i dörren på spårvagnen efter någon, dels att han trakasserar henne på vagnen och dels att han är den enda som går av vagnen på samma ställe och inte ser att hon går av.. Man ser alla som går av på just den hållplatsen för man kan bara gå åt samma håll vilket gör att man går samma väg som alla andra..

Jag blir vansinig på män som gör att jag och mina vänner inte vågar röra oss fritt i vår hemstad. Att jag numera alltid kommer sätta mig längst fram när jag åker vagn och att jag aldrig kommer gå från en hållplats utan att ha någon form av beskydd (pepparspray typ, nycklar mm) framme är så himla fel..
Jag har själv vart med om exakt samma situation på vagnen mer ggr än jag kan räkna.. Det händer iaf en gång per månad att någon jag INTE vill prata med tar kontakt när jag e på väg hem från jobbet. Och jag blir lika rädd varje gång, det har tom vart så att jag blivit jagad en gång och som tur var kunde koden till min pojkväns port och kunde komma undan. En annan gång tog en engelsk pratande herre min bok ur händerna på mig och fråga om jag ville följa med honom hem, jag blev helt chockad och var enormt tacksam att jag inte var själv på bussen då..

Kommer man någonsin kunna känna sig trygg som tjej i Sverige igen?? Jag tror inte det och det är riktigt riktigt hemskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0