Att Blogga vs Läsa

När jag åker vagn numera bloggar jag nästan alltid eftersom det e så sjukt tråkigt att åka spårvagn och man ändå inte har något bättre för sig. Eftersom jag bloggar från iphonen ser vissa inlägg lite konstiga ut eftersom jag måste skriva texten i HTML kod och denna sidan inte fattar alla koder :( grrrr, det enda den fattar är radbrytning.

Jag saknar att läsa på vagnen men jag har tappat motivationen till det, för att jag skall kunna läsa måste jag verkligen vara sugen på att läsa. Läslusten går i perioder för mig och den har vart borta ett bra tag nu, jag har bara läst en bok de senaste månaderna. Jag började på Idioten eftersom jag har gett mig fan på att jag skall förstå storheten med Dostojevskij och då jag verkligen inte gillade Brott & Straff så måste jag tycka om denna. Jag har dock lagt den på is efter att jag insåg att jag skulle behöva läsa nära 3000 iphone sidor på engelska.
Boken börjar bättre än vad Brott & Straff gjorde och jag skall vänta med att uttala mig tills jag läst hela boken på Svenska.. Jag gillar samtida klassiker från England men de böckerna har mer hopp och glädje i sig än Fjodors jävligt tunga och deppiga böcker.

Fan vilket tråkigt inlägg detta blev då, jag skulle ju bara förklara varför det förra ser ut som det gör..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0